onsdag 3 september 2008

Vackra ting och underbara loppisfynd

Jag går ofta på loppis och försöker hitta sådant som gör mig glad och är vackert för ögat.

Antikviteter är inget för mig. Jag kan gå igång på en vacker glasskål för en tia eller kanske ett nysilverfat för en femma. Ju billigare desto vackrare!



Här är en gammal tavelram som jag satt spegelglas i och en kopp som kommer från föräldrahemmet.
"Knopparna" är mina favoriter. Udda är dom allihop! Kanske kommer dom från någon gammal säng eller har suttit på något stort skåp. Jag har målat dom vita och "fixat" till dom lite.
Kostade i princip ingenting. För handlaren var dom bara skräp, för mig var dom en skatt.

Lampan är två loppisfynd.
Foten köpte jag för sig och bara någon vecka senare stod glaset och väntade på mig.
Tror jag betalade sammanlagt 25 kronor, det kallar jag fynd!
Turkos är en fin accent-färg som jag gärna blandar med vitt, beige och brunt.
Ljusstakarna har varit guldfärgade som sedan blivit sprutlackade. Snabbt och lätt!

I morgon blir det bio. Skall titta på Mama Mia tillsammans med familjen, skall blir riktigt kul.

Mina barns far har varit på Formex och min 17-åriga dotter, som till viss del har smittats av sin mor vad gäller loppisar och inredning, har lyckats få honom att traska runt och plocka kataloger.
Jag säger bara...House Doctor...Himla...Rice...you name it!
Jag vill ha...massor!

Tack för idag!

2 kommentarer:

i et lite rødt hus sa...

Hei, og gratulerer så mye med egen blogg. Jeg lenker deg fordi jeg har lyst å følge med i bloggen din:)

Anonym sa...

Mamma, du har haft 30 unika besökare! Mer än jag någonsin haft! Puss och kram