torsdag 11 september 2008

Blått är flott!

Som jag nämnde i tidigare inlägg älskar jag blått och här i vår lilla friggebod har jag verkligen fått utlopp för min blåvita passion.
Än är det inte riktigt färdigt, saknar dom där "magiska" listerna. Lite mer färg och kanske någon mer hylla eller två.

Här kommer några detaljbilder från vår lilla stuga.



Svenskt blått porslin är som balsam för själen. Ljuvliga färger och vackra mönster.



Underbara koppar från Rörstrand.





Några små söta likörglas hör ju självklart till.


Här hamnade burkarna från gårdagens inlägg!


Här på svärfars lilla radiobord har min nyinköpta retro-radio hamnat.
Den är hur söt som helst
Golvlist och sladd skulle man behöva trolla till och bort men det får vänta.
Mer bilder kommer en annan gång.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej! Vilken fin blogg du har. Jag håller med dig om att blå-vitt porslin är en riktig klassiker och svårt att tröttna på. Fortsätt fynda på loppis, det är ju så kul ;o) Jag tittar snart in här igen. Ha det så bra!
// Hälsn. Mia